Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

Kaffe över min gosse

Av Jessica - 6 februari 2009 09:44

Då sitter man här som vanligt med te koppen i handen, man får passa på medans Måns sover

hoja jag såg på ett tv program om ett litet barn som fått varmt te vatten över sig och det var ingen trevlig syn...

Själv har jag har ALLTID varit super noga med att dricka varmt och ha ett barn i knät INTE hör ihop *ryser*

Men trots det har jag iaf lyckas hälla kaffe över min son, det var på brännvalls en gång när vi var och skulle fika och Max satt på stolen med sin kokosboll och läsk och jag på andra sidan med mitt kaffe och tårtbit plötsligt råkade jag slå ut hela min kopp och allt rann rakt över bordet och i knät på Max som tur är så har jag alltid mycket mjölk i mitt te/kaffe så det bara är just lite varmare än jummet så Max vart mest sur över att han blev blöt och luktade kaffe, och jag ryser fortfarande över tänk om jag inte hade gillat att ha mycket mjölk i?

ja då hade jag bränt min älskling <3

Olyckor händer så fort.......

Max har lyckas skära sig i handen när jag var i SAMMA rum som han och stog med ryggen mot och packade upp varor i kylen, Max hade köpt en ny tandborste och trots att jag sakt till han att jag skulle hjälpa han att öppna den efter jag packat upp så var han precis som dom flesta barn otålig så han tog en kniv från lådan och skulle öppna den själv och plötsligt var olyckan framme blodet rann och jag som borde vara lugn och samlad grät och skakade.

Lindade in hans hand i köks handuken och tog han under armen och järnet till akuten.

På akuten frågade dom om det var allvarligt? och då slog det mig att jag hade ingen aning för jag hade inte ens kollat efter för jag vart så rädd,

som tur var så räckte det med att tejpa och linda men han har fortfarande ett ärr kvar efter den händelsen och han har aldrig öppnat sin tandborste med hjälp av en kniv igen.

Sen har han även fått limma sitt öra och det är faktiskt det klantigaste som jag någonsin hört någon skada sig, för han skada sig för att han kom in och gjorde som barn gör "sparka av sig stövlarna" bara det att han sparkade lite väl hårt just den dagen så stöveln flög rakt upp och faktiskt ladda på hans öra som liksom "sprack" på baksidan och blodet rann åter igen en grinandes mamma med en pojke under armen bankandes på akut motagningens dörr.

Denna gången fick han sitt öra limmat, vilket han är väldigt stolt över ännu :-) historien när han nästan däcka sig själv!!!!!

Men förrutom dom händelserna har vi klarat oss från olyckor

TACK OCH LOV!


Nä nu ska jag plocka till här hemma, snart lär pappa komma funderar starkt på att tvinga han att komma på ica med mig för jag har ingen bil.


Skriver mera sen!

bye


Fotot på Max och min pappa sommaren 2008

Gustav hade klippt Max *stackars barn* :-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 7 september 2009 21:30

liten och rapp än stor och slapp.....   :-P   Jag har även en ny mus "calcutta":-P         Med en ny bärbar dator kommer jag nog bli duktigare att blogga? kan hända? eller så har jag viktigare saker för mig? ...

Av Jessica - 1 september 2009 14:57

på att blogga men jag har alltid så mycket att göra och när väl kvällen kommer så ligger jag som en klubbad säl på soffan och jäser. Tyvärr har min bärbara dator gått sönder och jag gillar inte att sitta i källaren vid den vanliga datorn.... nä soff ...

Av Jessica - 5 augusti 2009 19:21

I slutet på september åker vi till disneyland och det ska bli så sjukt skoj, Max längtar i massor <3 tänka sig att plötsligt har jag ingen ångest för att vi har mest varit hemma hela sommaren :-) gröna lund och liseberg kommer vara som en fis i...

Av Jessica - 27 juli 2009 00:00

vaknar mitt lilla "tisse monster" och då vill han snutta hela natten lång och fy på mig om jag rör på mig eller stör han genom att tex hosta eller ännu värre försöker med välling flaskan då blir han på väldigt väldigt väldigt surt humör så för husfri...

Av Jessica - 24 juli 2009 23:45

Gäsp nu är jag trött men jag tänkte bara slänga in några rader innan jag kryper till sängs...... Jag känner mig även små trött i mina stackars öron efter ha hört på Maxs alla problem i några timmar nu men han verkade tycka att jag jag är tråkig lyss...

Ovido - Quiz & Flashcards