Alla inlägg under januari 2009

Av Jessica - 30 januari 2009 11:16

Måns har sovit till kl 06.00

nu ska vi ut i svängen innan vi ska hämta storebror på skolan.....


åter kommer!


 



Då var man här igen, då har man varit på EM dom hade ju stor rea, tyvärr fanns det inget som jag ville ha där så inte en krona slösade jag på den rean.

Therre och familjen har varit här och hälsat på och det var trevligt och tack T för att du kom med på en kvälls promis!


Nå som är mindre trevligt är att Max är just nu ett riktigt monster skriker och lever fan!

Det svider i mina öron och jag känner mig jävligt less hans gap och skrik "för trött"

Men men han är ju bara ett barn :-*

det är värre med vuxna som beter sig som riktiga barnrumpor


Vad vill man få ut av det?????

kanske vill man att folk ska tänka......


-oj då? är den NY nä men gud tänk om någon annan fisrumpa har haft arslet på den? 

-nämen oj har ni en platt tv? vad unikt för det har ju ingen annan 2009!



pinsamt säger jag bara, men som tur är inte för mig!

Jag ska undvika den bloggen för den är inte riktigt 100


Nå jag också har börjat fundera på är VEM läser min blogg?

fatta mig inte fel nu? jag är super glad för alla som läser min blogg <3

så fortsätt gärna med det, men mer privat än så här kommer ni inte mig in på livet iaf inte genom min blogg!



Ska ta mig en kopp kaffe nu och hoppas att det hjälper mot mitt dåliga humör konstigt nog så blir jag grymt röksugen varje gång Max är så här as jobbig :-/

fast det är nog saknaden av att få gå ut och sätta sig på bron och bara ta pause som jag är ute efter!



Av Jessica - 29 januari 2009 14:22

Idag är jag som en död sill, jag skulle aldrig ha skrivit i min blogg att jag önskade att få sova till kl 06.00 och jag skulle verkligen ha låtit bli att trycka i mig två stora semlor som resultatet blev en ledsen Måns som var vaken från 03-06 och där i mellan vaknade en trött Max som också blev ledsen och rädd för att han inte har hört Måns så missnöjd som inatt.

DUMMA JAG!

Nu åker dom LÄSKIGA semlorna i otton.........

Jag tyckte så synd om Max som var så trött när han skulle till skolan på morgonen :-(

Så när Gustav kom hem på lunch tvingade jag han att åka till skolan och "tjuva" hem min trötta 7åring, Tack och lov för att Max har så bra fröknar som förstod att det kan vara tufft att vara storebror.


Efter en kopp te och lite gos med lillebror (som är på bättre humör)

så tyckte Max att han slappat klart och ville komma ut med mig och Måns och städa på gården, men det blev inte så mycket städande utan vi hamnade på andra sidan vägen i "pulk backen" jag vet att jag inte ännu får "elefanta" mig i pulk backar men jag var bara tvungen att testa och j*kla vad det gick nästan så att toppeluvan flög av  ;-P men magen höll bra så nu vet jag att dom sytt ordentlig.


Sen fick Max syn på små spår av typ en råtta/mus och han blev alldeles lycklig och sprang hem och kom även springandes tillbaka till backen fast med en trött Figaro som hängde och slängde under hans arm, när han kom fram till spåren tryckte han Figaros nos i snön och jag påpeka naturligtvis att han skulle låta bli att plåga katt stackaren,

Max titta på mig som om jag var helt "körd" och bad mig vara TYST! så Figaro får lugn och ro så han kan lära sig att spåra och han talade även om för mig att det bästa hade varit om vi hade haft en död råtta som Figaro kunde lukta på.....

*what?!* 8-/


Nu ska jag gå och göra lite nytta så jag sen kan slöa hela kvällen framför tv:n



bye!




Av Jessica - 28 januari 2009 23:20

Tänkte blogga igår men jag hade inte tid.

Gustav var i Luleå på hockey och jag hade fullt upp med att vika undan våran tvätt hög, ta hand om våra barn och springa runt och små städa här hemma *duktiga jag*

Innan det var jag och Bilja med kidsen och åt pizza på niles och det var en "upplevelse" typ nära döden upplevelse :-)  jösses vad spring i benen småttingar har och vilken ork?!

Ju tröttare dessto mer spring i benen blir det!!!!

hmmm skönt att det är ett tag tills plutt ska lära sig gå/springa *pust*


Idag när jag vaknade på morgonen så kände jag mig så grå och tråkig=ful och när jag såg mig själv i spegeln så kändes det så mycket värre önskar att jag kunde skylla allt på att jag nyss fått barn, men det är inte därför jag ser sliten ut....


Nä jag har helt enkelt inte idas bry mig om mig själv alls på ett bra tag nu typ 100 år eller så?.

Bestämde mig för att "piffa" till mig lite idag måla tårna smorde in mig med min beckham hudkräm som luktar helt underbart for till frissan och kom ut därifrån med en snygg frilla och snygga ögonbryn och nästa vecka blir det extensions ögonfransar så slipper jag använda mascara *blink blink*

Underbart att få bry sig om sig själv också ibland fast man är en mamma!!!!

Visst jag är inte precis en "pingla" men det känns lite bättre nu iaf=lite mindre ful.

Min mini fixare Max har lyckas fixa min stegräknare så i morgon ska jag tanka plutt och sen ska vi ut och räkna steg och jag måste leta upp mina promenad vänner mamsi och Mattias på sidan på nätet som jag inte minns namnet på?

Fast dom är väl som värsta hasch hasch Gunilla och då har man ju ingen chans  :-/

 


Nu väntar sängen och det ska bli underbart att bara krypa ner och sova som en liten blek rosa gris!

Hoppas pluttis har tänkt sova till 05-06

det är lyx!





Drog ett skämt till Måns idag och han fatta direkt det skojiga med det hela :-D


Av Jessica - 25 januari 2009 21:41

Jag har plötsligt börja gilla kläderna gangstar i massor....

undra varför? ;-)


http://www.gangstar.se/

funderar till och med att ha ett eget kläd party  :-)


I övrigt har jag tillbringat söndagen med att ta en lång promenad ätit en god köttgryta, tvingat Max klippa håret hos mamma, snabb städat, klippt bort stora tovor från Figaro tyvärr åkte hans morrhår också av misstag :-/


Ja det var allt!


Kastar in ett foto på Måns och antar att MOSTER är rätt stolt nu!!!!!

Av Jessica - 24 januari 2009 15:12

Var på grill buffe igår med hela tjocka släkten

(fast i våran släkt är det bara jag som är tjock)

7st vuxna och 5st barn var vi.

gott var det!!!!

För ovanlighetens skull var Måns missnöjd men efter en stund när han förstod att det inte rktigt passa att sova med tissen i munnen så slocknade han i sin vagn.

Viktigt att man lär sig uppföra sig på restaurang ;-)

Dom övriga barnen mutade jag och bilja med lyxig efterätt, och det funkade ett tag sen drog Affe i väg med hissen, till vilken våning har jag ingen aning om?

men jag antar att han återfunnen igen av sina päron?!


Tack till mamma......

Som vanligt betalade hon hela kalaset

bortskämda som vi är.


Idag har jag vart och ätit/fika med E på brännvalls,

E har en ny diet som hon skulle hem och "fixa" för att sedan komma hälsa på mig men hon har nog "fastnat" eller nå?

Ja iaf så kan jag inte sitta här och vänta på den "söl korven"

nä måste klä på plutt och dra på ica och handla vad vi ska äta idag?

antar att Max och Gustav är hungriga efter ha varit i skogen hela dagen?



En promis på Tallvik blir det ikväll och sen hem och plundra Max lördags godis påse.

 





Av Jessica - 22 januari 2009 22:53

speciellt när dom sover och nu tror ni att jag menar min 1 månaders baby Måns?!

Nix, jag syftar på min 7åring som har varit arg och helt vansinnig för att dom har gjort om bolibompa  webben....

Tack för det svt (bolibompa svt baki arslet) Trevligt med skrik och gap hela kvällen när jag ville dricka mitt nya goda te och se på tv i lugn och ro.

Slutade med att jag vart less och kastade in han på rummet och Gustav "spärrade" hela bolibompa webben på våran dator så nu slipper Max 

aldrig mera in på den *tack och lov*

pedagogiskt av oss? öh nää... 


Vägde mig för ett tag sedan och nu står vågen på 67,7kg :-)

funderade och kom fram till att varför jag plågas av mitt fluff och det är mest för att jag är så less att ha TVÅ par byxor

(Biljas baggy och dom välkända "tjockis byxorna")

och alla mina tröjor är så SMÅ som värsta mag tröjorna.

Jag är för snål för att shoppa helt nya kläder just nu när jag inte vet vilken storlek jag ska ha än?!

Jag har iaf kommit mig ut på promenader några dagar i rad nu och nån "hårdare" träning än det får vänta minst en månad till så jag hinner läka ihop.


Nu ska jag ta mig själv i kragen och kasta mig i säng och hoppas att jag kanske ska få sova som i natt 24-06 vaddå lyx för att ha en sån liten plutt

som Måns är :-)



Mamma har du bokat?

kolla med bilja & co dom kanske skulle med?!


Bye............



Av Jessica - 19 januari 2009 10:21

Igår hade jag och Gustav en riktig lyxkväll med ost kex och vin,

Jaja ost och kex iaf för min del,fast pytte lite rödtjut var jag ju tvungen smaka och gott var det!

Tyvärr var filmen vi skulle se skit dålig så jag satt mest och slö tittade och skrev på msn 


Inatt när alla var ner bäddade i sina sängar, förrutom lill pluttis som låg under mitt täcke fast sugen på mitt bröst så blev det  plötsligt mörkt i hela rummet.

Jag är van att  ha en svag röd lampa tänd hela natten så jag ska se Måns och så jag ska kunna byta blöja på han osv.

Men nu var det helt svart i rummet och jag låg och tänkte


"bara inte han har tänkt skita?!"

"hoppas hoppas att han somnar!"


Och precis då kom första prutten sen andra och tredje.......

Kul att byta bajs blöja i sängen när man inte ser nåt 8-O

Så för första gången sen Måns föddes fick Gustav hjälpa till med blöj bytet på natten, han fick lysa med mobil telefonen så jag iaf skulle ha en aning om var i sängen lill gossen var.

Men med gott sammarbete lyckades vi lösa bajs problemet och

Måns kunde "tutta" vidare......


Idag är O s kalas som Max skulle på efter skolan, det kalaset som jag inte visste varken vilken tid det slutade eller var jag skulle hämta han sen.

Jag blev som vanlig tvungen styra upp allt så att det skulle bli ordning och reda, så jag ringde O s mamma så nu vet jag att jag ska hämta Max kl 16.00 och fick en fin väg beskrivning så nu känns min dag lite lättare.


Nu ska jag göra lite nytta och sen ska vi till bränna och fixa så att vi har delad vårdnad om vår Måns.



bye






Av Jessica - 16 januari 2009 18:11

Idag hade jag bestämt mig för att inte gå utanför dörren, nä jag skulle softa omkring hemma och göra lite nytta.

Så tack kära syster *NOT* för att du skrev ordet SEMLOR i din blogg,

Du fick mig  att överge både man barn och mitt nyfödda spädbarn för att kasta mig i bilen och dra järnet till ica ruffsig i håret "tjockis byxorna"och en tröja med bröstmjölks fläckar lite här och va.

När jag igentligen skulle vara hemma och amma och göra 100 st andra saker.


Så nu har jag tryckt i mig en semla och gott var det.

Vad Max gjorde med sin har jag ingen aning om men det var nån form av "slakt" för grädden från semlan var överallt i köket  och över hela han?! 


Nu ska jag kasta mig på soffan och bara vara mätt :-)

för nån tvätt orkar jag inte vika just nu.....

**************************************************
******









Mammablogg Award

Tack snälla Cattis.....

http://cv69.blogg.se/




(Mammablogg!)


Reglerna för Awarden är enkla.
Jag som har mottagit Awarden, lägger upp den på min egen blogg, länkar till bloggen som jag har fått den ifrån. I min tur delar jag den vidare till ALLA Mammabloggar som jag tycker förtjänar den! Lämnar såklart ett meddelande inne hos Dem, om att de har fått den!
Det är med en stor Ära som jag ger den här Awarden vidare till:

Bilja- http://biljas.blogg.se/

Johanna- http://bullerbacken.com/

Eva- http://ronn.blogg.se/

Therre- http://therre.blogg.se/

Mamma- http://www.entreprenorcentrum.se/default.asp?pageid=27213



 

Ovido - Quiz & Flashcards