Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

Go och Glad

Av Jessica - 24 februari 2009 23:09

Vackert väder önskas även imorgon för jag behöver komma mig ut och gå och röra på dö köttet för jag vill vara smal och vacker som min lilla syster. 

Jag vill också rymmas i en rosa kropps strumpa!!!!


Jag har börjat fundera lite över påskdagen då kommer vi döpa våran plutt i Gyljens bya stuga om jag räknar lite snabbt kommer vi nog bli runt 50-60st hjälp?! nervöst?!

och eftersom att det är påsk så hade jag tänkt mig påskbuffe + tårta

Jag hade även tänkt att små folket (Max Affe och Jöjje)

skulle ha "små uppgifter under dopet" och att fixa det viktigaste måla ägg till påsk buffen<3

Det blir nog bra för dom är så duktiga!


Ikväll har Gustav fixat i gång baby vaktaren så det känns rätt skönt att jag får gå och sova när jag själv vill i fortsättningen. (hör inte om Måns vaknar)

Måns brukar gå och sova för natten kl 23.00 men nu dom senaste dagarna har han varit trött och somnat för natten vid 22.00 och då sover han till ca 05.30 äter och behöver en ny blöja och sen sover  han vidare till ca 09.00

Det bästa är att det är så lätt att lägga han för han verkar trivas bra i sin säng  han ligger alldeles tyst för sig själv och tittar tills han slocknar varje kväll vilket brukar ta typ 5minuter så skönt! för jag minns hur jobbigt det var en period med Max när man låg brevid han i sängen i timmar och så fort man försökte smyga upp ur sängen slog han upp sina ögon och då var det bara snällt ligga kvar några timmar till och jag har aldrig klarat av att låta mina barn ligga och skrika sig till sömn.... jag vet att det är många som gör så och anser att barnen ska lära sig att somna av sig själva, men jag tror att barnen gråter tills dom "ger upp" utmattade och så skulle jag inte vilja somna och så vill jag inte att mina barn ska somna heller!


Nä nu ska jag ta och natta mig själv för nu är kl 24.00 men först ska jag packa bad kläder åt Max till i gympan.




Ha det gott!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 7 september 2009 21:30

liten och rapp än stor och slapp.....   :-P   Jag har även en ny mus "calcutta":-P         Med en ny bärbar dator kommer jag nog bli duktigare att blogga? kan hända? eller så har jag viktigare saker för mig? ...

Av Jessica - 1 september 2009 14:57

på att blogga men jag har alltid så mycket att göra och när väl kvällen kommer så ligger jag som en klubbad säl på soffan och jäser. Tyvärr har min bärbara dator gått sönder och jag gillar inte att sitta i källaren vid den vanliga datorn.... nä soff ...

Av Jessica - 5 augusti 2009 19:21

I slutet på september åker vi till disneyland och det ska bli så sjukt skoj, Max längtar i massor <3 tänka sig att plötsligt har jag ingen ångest för att vi har mest varit hemma hela sommaren :-) gröna lund och liseberg kommer vara som en fis i...

Av Jessica - 27 juli 2009 00:00

vaknar mitt lilla "tisse monster" och då vill han snutta hela natten lång och fy på mig om jag rör på mig eller stör han genom att tex hosta eller ännu värre försöker med välling flaskan då blir han på väldigt väldigt väldigt surt humör så för husfri...

Av Jessica - 24 juli 2009 23:45

Gäsp nu är jag trött men jag tänkte bara slänga in några rader innan jag kryper till sängs...... Jag känner mig även små trött i mina stackars öron efter ha hört på Maxs alla problem i några timmar nu men han verkade tycka att jag jag är tråkig lyss...

Ovido - Quiz & Flashcards