Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Helgen

Av Jessica - 30 mars 2009 21:05

Fredag


Blev jag bjuden på Gangstars party hos Mia och det var trevligt värre hon bjöd på kaffe och kakor med julia-charlie-affe kladd på, ofin som jag var kom jag typ en halv timme förrsent men det var bara för att vi åt grillat hemma så jag hade så svårt att slita mig från matbordet.

Iaf var det även kul att se att bilja har fått en massa nya kunder som handlar av hon, även om det inte är nå man blir rik på att sälja barnkläder utan mer en hobby så måste det ju vara kul med lite nytt folk eller?!



Lördag


Packade vi in oss i bilen och drog till svanstein och åkte slalom helt underbart rolig dag 16st backar och bäst av allt ingen bröt något ben!!!!

Mamma var så rar och snäll och följde med och var med Måns så jag bara svängde in då och då  till restaurangen och gav han lite mat.

Måns är för det mesta är väldigt glad och när han är mindre glad går det oftast att lösa hans problem så det gör att man inte gruvar sig för att ta med han på olika saker.

Det var så kul att få åka slalom med Max och det tror jag att han också tyckte även om jag inte höll hans tempo direkt.

Det var ju tänkt att Affe också skulle komma och åka slalom men hans kompis Pontus fyllde år och självklart förstår ju jag att han inte ville missa kalaset, jag minns ju själv hur viktigt sånt kan vara,

men nästa gång.....



Söndag


Var Gustav en riktig pudding och klev upp med Måns på morgonen så jag passa på och sov till lunch och det var skönt som tusan speciellt närjag inte sovit så bra under natten eftersom att Måns vaknat några gånger och ätit skitit ätit och skitit igen.......

Iaf när jag väl klev ur sängen och tittade ut och såg allt snöande bestämde jag mig fort att jag inte skulle ta av mig pyamasen utan bara ha en skön soft söndag med pizza och film och så blev det också.

Eva och Vikke titta förrbi en stund under dagen allltid lika trevligt få utbyta sina tankar och funderingar med någon.




Idag


Ja, dagen började men att Max kom in i vårat sovrum på klädd och pigg som en mört jag kollade yrvaket på klockan som stod på 04.00

och hemsk mamma som jag är så sa jag att han genast skulle klä av sig och gå och sova igen för att det var "mitt i natten"

Måns vaknade också och jag tyckte att det var skumt att Måns var så pigg och alert när Gustav plöstligt sa att jag hade ställt om klockan åt fel håll klockan var alltså 06.00 och det var ju en stor skillnad så jag fick allt skämmas och be Max om ursäkt för mitt otrevliga sätt *stackarn*


Sen har dagen bara rullat på precis som vanligt med olika hemma sysslor och lite flängande kring byn.


Nu väntar min tvätt det stora kvälls nöjet......




 
 
Therese

Therese

31 mars 2009 01:31

Hihi, ställt klockan åt fel håll :P

http://www.therre.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 7 september 2009 21:30

liten och rapp än stor och slapp.....   :-P   Jag har även en ny mus "calcutta":-P         Med en ny bärbar dator kommer jag nog bli duktigare att blogga? kan hända? eller så har jag viktigare saker för mig? ...

Av Jessica - 1 september 2009 14:57

på att blogga men jag har alltid så mycket att göra och när väl kvällen kommer så ligger jag som en klubbad säl på soffan och jäser. Tyvärr har min bärbara dator gått sönder och jag gillar inte att sitta i källaren vid den vanliga datorn.... nä soff ...

Av Jessica - 5 augusti 2009 19:21

I slutet på september åker vi till disneyland och det ska bli så sjukt skoj, Max längtar i massor <3 tänka sig att plötsligt har jag ingen ångest för att vi har mest varit hemma hela sommaren :-) gröna lund och liseberg kommer vara som en fis i...

Av Jessica - 27 juli 2009 00:00

vaknar mitt lilla "tisse monster" och då vill han snutta hela natten lång och fy på mig om jag rör på mig eller stör han genom att tex hosta eller ännu värre försöker med välling flaskan då blir han på väldigt väldigt väldigt surt humör så för husfri...

Av Jessica - 24 juli 2009 23:45

Gäsp nu är jag trött men jag tänkte bara slänga in några rader innan jag kryper till sängs...... Jag känner mig även små trött i mina stackars öron efter ha hört på Maxs alla problem i några timmar nu men han verkade tycka att jag jag är tråkig lyss...

Ovido - Quiz & Flashcards