Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Jessica - 13 oktober 2008 14:12

Tänk att jag hade så rätt i går kväll :-)

mycket riktigt så var Max på sitt super-dåliga-måndags-humör på morgonen

lång kalsongerna var som vanligt knöliga och frukosten var fel fel fel....

Gustav muttrar surt om att han inte ids vänta varje morgon utan att Max får börja ta bussen.

Max vrålar grinar och allt  är bara fel.... (jobbigt att vara 7år ibland)

Själv har jag haft ont i magen hela natten typ, tror det är järntabletterna som spökar mår ila osv, alla biverkningar stämmer in på mig :-( synd för mitt järnvärde ligger kring 100 och jag hade verkligen behöva få upp det dom här veckorna som är kvar.


Annars känns allt lugnt och skönt just nu, jag har bestämt mig angående allt som har varit jag behöver inte försöka eller finna mig i saker bara för att vara snäll mot andra, inte är det nån som tackar mig för det?

Så onödig stress jag har kännt, ingen behöver "tassa" på tå för min skull, men vissa saker hade varit skönt att slippa!

Det här är mitt liv och det är jag som är huvudpersonen och nu den senaste tiden har jag faktiskt kunna slappna av och "mysa med min familj" precis som man ska känna när man är gravid ,lycka?! <3

Allt annat har jag börjat skita i, för det är inte min uppgift att hålla ihop saker och ting här i världen.

 


Min stackars gosse ligger på soffan och tittar på silver, han hade så växtvärk i benen när jag kom till skolan idag, så nu har vi masserat och grejat så förhoppningsvis  försvinner det onda annars är väl stackarn 2 meter i morgon när han vaknar.


Ska gå fixa käk nu till min hårt arbetande man som snart sladdar in på gården, hmmm tror att det blir köttbullar och mos och sen skulle vi borda dra på gyljen en sväng för Max vill så gärna visa sin häftiga nya helikopter till morbror Calle.




Tack!




kl 20:00


Det blev inte gyljen idag, det får lov att bli en annan dag eftersom Max ångrade sig och blev trött och slö  *Måndagar*


Istället gick jag och Max med Gustav ut i garaget och skulle vara snälla och hjälpa till och städa men allt var så smutsigt oljigt och tungt skrot att bära så jag försökte se duktig ut genom att sopa golvet.

drack lite kaffe och klagade över hur kall min näsa var :-)

Max hittade en kamera som han genast började ta sönder i miljoners små delar för att undersöka hur den såg ut där inne.

Så med andra ord var vi nog inte till sån stor hjälp ikväll?


Hoppas jag får lurat med Max i morgon till badhuset, det skulle vara så nice att få simma några längder.

Otroligt hur "lätt" man känner sig i vatten....


Ja ja vi får se, ska gå bädda ner mig och se på tv nu!

 




 





 


 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards