Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av Jessica - 14 oktober 2008 19:42

I mitt liv betyder Tisdagar kl 21.00 tv kväll för mig, och eftersom att det råkar vara hockey ikväll så har stackars Gustav fått dra hemifrån, fast först fick han det stora nöjet att hjälpa mig att sortera skrot och sopor eftersom att vårat kök är pytte litet så måste vi börja inse att man helt enkelt kan inte ha en massa "skrot skåp" så duktig som jag var rev jag ut allt skrot ur alla såna otrevliga skåp.

Men eftersom jag vet vilka sura miner som brukar bli när jag rensar så är det helt klart bättre att vi hjälps åt med kaoset.

Max ögon lyste av lycka, är det nån som bara älskar skrot så är det han

jag försöker se det som att han har förmågan att se det vackra och fina i saker och ting som vi andra kanske har svårt att göra ibland :-)


- åååå vilken jätte fin klocka,det gör inget att den är totalt trasig,mosad och det hänger ut en massa delar för den är så fin att se på ändå!



Gustav är lite av en skrotnisse han med,

 - nej, inte kasta hans gamla biltidning från 1987 som han säkert visste att just den låg där längst inne i skåpet?! öh?


Jag vill bara kasta och ju mer jag rensar och blir av med ju bättre tror jag att man kommer må sen?!

alla som inte har läst "rensa i röran" måste bara läsa den boken för då kommer ni förstå att det är väldigt hälsosamt att bli av med gamla saker.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9137116444


Ut med det gamla och ge fan i att köpa mer skrot.....


Som tur är har jag inte röjt och städat hela dagen, nä dagen började med att jag yr vaken lyckades välta ett stort glas vatten över mig, som Max hade ställt på sängkanten så trots mina foglossningar och min 25kg + vikt så flög jag ur sängen.

 vilket Max bara myste av att höra eftersom det var ett av hans omedvetna hyss som han hade lyckas med. :-) den lilla skit ungen!!!!!


Fika och springa (rulla fram) på stan med lillasyster har jag också hunnit med

det var ju trevligt.... speciellt tårtan på brännvalls som jag absolut behövde eftersom att det är ju precis vad en gravids kvinnas kost cirkel borde bestå av 5 mål om dagen.


Nä ska gå och försöka laga kattboxen nu så jag kan låsa in Figaro i morgon, om han bara visste vad katt dr ska göra med hans pungkulor i morgon

*stackarn*



Oj klockan......






Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards