Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Jessica - 16 oktober 2008 09:26

Nu är Figaro kastrerad, han låg på toalett mattan helt däckad hela morgonen igår men när Max kom hem från skolan och satt och klappade han så "piggna" han till lite iallafall.

Fast Max bär runt på han och tvingar han att vara överallt där han själv är så verkar det som om han han trivs med sin "jobbiga" husse :-)

Varje natt kryper Figaro upp på Max och ligger och spinner, så visst trivs dom med varandra.


Bakade munkar hann jag och Max också med i går, och resultatet blev  friterade degklumpar och en massa socker på golvet, tog fram min  sex månader gamla snygga svarta dammsugare och skulle dammsuga bort allt socker men tyvärr så var det för ansträngande för den så den strejka och jag kännde mig mer och mer irriterad av att "försöka" få upp sockret från golvet med en totalt värdelös dammsugare.

Bad Max hoppa i sina "foppa" för att vi skulle dra över till bränna och köpa mamma en present 5 minuter sennare och faktiskt bara 1.000kr fattigare så kunnde jag brumma på med min nya gråa dammsugare *nöjd och glad igen*

Therre och Ebba  kom förrbi, så självklart bjöd vi dom på våra friterade degklumpar..... (Ebba såg helt förstörd ut,antar att hon inte är van med riktiga hemma bakta munkar)  :-)))

Jag hoppas verkligen att dom inte är sjuka idag?

och att dom någon gång kommer och hälsar på igen, om jag lovar och svär på att inte baka igen?!  *LOVAR*


Ska ta och göra mig frukost nu, jag har varit på skolan första lektionen på mogonen och hälsat på Max.

Han hade varit lite små ängslig igår på samlingen i skolan och sakt att han inte hade nå kompisar förrutom H på skolan?

Men det var visst nå tjafs mellan han och M (en klasskompis)som var problemet!

Och det tror jag också,eftersom att varje gång som jag hämtar han verkar han ju iaf leka med någon men som vanligt blev jag ju skit orolig och vi låg och små pratade länge i sängen i går kväll och då kom han fram att han visst hade en massa kompisar, men för att vara på den säkra sidan bad jag fröken hålla extra koll på att allt är som det ska.

Känns tryggt att Max verkar ha toppen fröknar som verkligen bryr sig om barnen och inte undviker att ta upp saker, det uppskattar jag som mamma i massor.



Nä nu MÅSTE jag äta!!!!!!



Mamma och "liten" Max pussas

på den ljuva tiden när man inte behövde "tjuva en snabb puss"





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards