Alla inlägg den 11 december 2008

Av Jessica - 11 december 2008 08:00




Hallonblad innehåller oxytocin. I kroppen tillverkas oxytocin av hypofysen som ett avslappnande och rogivande ämne. Inom sjuklvården används det bl. a. för att starta förlossningsarbetet. Vid ett avkok blir sällan så påtagliga effekter, som att omgående dra igång en förlossning. Men barnmorskor har i alla tider rekommenderat hallonbladste i graviditetens sista fas, för att förbereda kroppen på födseln och för att allt detta ska fungera stärkt och smidigare. För att den gravida inte ska riskera ett för tidigt förlossningsarbete ska produkten inte tas förrän vecka 35.


Inte bara gravida behöver rogivande avslappning Hallonbladste är inte bara en produkt för höggravida, den har fler användningsområden, exempelvis efter graviditeten för att dra samman livmodern samt öka kroppens läkeförmåga. Bra vid efterblödningar hos både djur och människa. Oxytocin stimulerar till en välfungerande amning, som även bildas vid bröst/kel-kontakten mellan moder och barn.




Jaha... då har man hällt i sig 2 st koppar.

Jag har faktiskt lite svårt med att dricka grönt te :-/

hoppas hoppas att detta mirakel te funkar om inte så lär väl min bäbis komma ut iaf (säkert på självaste julafton).....

Fick ett svårt sug för ett tag sedan, en stor lust att gå in i garaget?

jag kan inte fatta varför jag tycker att det luktar så gott där inne?
känns som ett sug, längtan.... ja jag vet det är helt sjukt?

Lika sjukt som att det slutar klia på kroppen om jag badar med några nävar havregryn och sen kryper naken in i ett siden påslakan?

OBS jag fattar att den här gravidteten måste få ett slut, jag badar i gröt kryper in i en jätte påse och längtar efter att få gå runt och sniffa i garaget.

SÅ SJUKT!


Ikväll har jag och Max varit och kollat på Calles lussetåg, han var så snygg i sin tomte nisse dräkt.... he he

fick mig att minnas mina egna lussetåg från när jag var liten, jag minns bland annat att jag var den enda som inte fick ha ett riktigt ljus? nä det var el ljus som gällde för mig! why?

Jag vet inte varför men jag minns även knubb i rosa mjukisbyxor sjungandes med en stor strut på skallen..... asg ja det var tider det..... det börjar väl vara typ 100 år sedan eller nåt sånt.

Hade varit så sjukt kul att få vrida tillbaka klockan och uppleva det igen.


Nä phu orkar inte skriva mer i min blogg ikväll, ligger i sängen med datorn på jätte magen inte speciellt skönt, Maxen kollar på rödluvan (den råa varianten) ha ha dom kör så sjuka skämt i filmen.

hmmm hoppas skit hockyn snart är slut så jag kan kasta Gustav från soffan och lägga mig där och bara göra det jag är bäst på..... glo på tv och äta.....




bye, säger som i Maxs film "använd luvan"


Ovido - Quiz & Flashcards