Direktlänk till inlägg 22 december 2008

Måndag

Av Jessica - 22 december 2008 18:51

I natt har jag bökat runt i sängen som en tok hur jag än har försökt så har det inte varit bra.

Vaknat med ca 10 minuters mellan rum och haft ont, Gustav vaknade och

kläckte ur sig

-Du har ju värkar!

Jag vet inte varför om jag bara är trög trött eller tjurig men snabbt svarade jag att det hade jag inte alls,utan att det är bebben som bökar omkring där inne bara.

Så efter 10 minuter igen sa Gustav....

-MEN alltså du HAR värkar.

Och då minns jag, jo visst har jag ju värkar!!!!

det var ju trevligt att få nåt slags tecken att den här lill* morsgrisen tänker komma ut någon gång? *phu*

Det som var mindre bra var att jag även kom ihåg att värkarna fortfarande ska kännas betydligt ondare, det ska liksom vara mer kraft i det hela :-(

så jag sa åt Gustav att vi struntar i det och försöker sova nu, så han somna och jag låg vaken och vände och tjorva på resten av natten.

På morgonen var jag ju så klart helt död, Gustav for till jobbet och Max har fått roa sig själv fram till lunch innan jag orkade upp hur sängen.

Max är verkligen en stor och duktig 7 åring och jag är enormt stolt över han <3 

Efter lunch kom jag på att vi skulle göra bort att åka handla kläder till jul åt Max på seth och sen köpa all julmat på ica.

Tungt som tusan var det, fick stanna med kundvagnen var 10 minut för då kom hettan och magen blev som en stor hård sten, så här oplanerat har jag nog aldrig handlat?

Blev mest att jag kastade ner varorna i vagnen för att så snabbt som möjligt ta mig ut.

Tack och lov att dom hade 2 söta kids som packade varorna som man handla, annars vet jag inte hur jag skulle ha orkat?

När vi kom hem hjälptes vi åt att packa upp, och då slog det mig att jag hade glömt köpa en hel del som jag hade tänkt *suck*

men det löser sig, julen kommer i allafall.

Jag och Max fikade lite och satte oss och bygga på vår lego stad som vi hade börjat med i går kväll, magen fortsatte precis som på ica att "jobba på" så jag börja skriva ner varje värk och det visade sig att dom kom med 10-15 minuters mellan rum och det gör dom fortfarande......

Dock känns dom för klena fast än det gör ont, men jag kan inte låta bli att hoppas för jag är så LESS på att vara gravid.


Så ni som följer min blogg, håll tummarna för mig att något ska hända snart.


 
 
Ingen bild

din ända

22 december 2008 20:32

Håller tummarna! Det värkar (haha) ju vara på G!! Lycka till :-)

 
lilla syster

lilla syster

22 december 2008 22:00

tänker på dig!!!! Ring mig när du far in på BB love you!

http://www.biljas.blogg.se

 
Ingen bild

Mamma

22 december 2008 23:14

Håller tummarna och längtar efter att få se bebben. Älskar dig min duktiga tjej!

 
Elin

Elin

23 december 2008 00:55

Lyckos dig :) Hoppas att de är på G nu! Önska min kunde vilja komma ut nån gång ;)

http://ewliiiin.blogg.se

 
T H E R R E fotoblogg

T H E R R E fotoblogg

23 december 2008 08:11

Hoppas! :)

http://www.therre.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 7 september 2009 21:30

liten och rapp än stor och slapp.....   :-P   Jag har även en ny mus "calcutta":-P         Med en ny bärbar dator kommer jag nog bli duktigare att blogga? kan hända? eller så har jag viktigare saker för mig? ...

Av Jessica - 1 september 2009 14:57

på att blogga men jag har alltid så mycket att göra och när väl kvällen kommer så ligger jag som en klubbad säl på soffan och jäser. Tyvärr har min bärbara dator gått sönder och jag gillar inte att sitta i källaren vid den vanliga datorn.... nä soff ...

Av Jessica - 5 augusti 2009 19:21

I slutet på september åker vi till disneyland och det ska bli så sjukt skoj, Max längtar i massor <3 tänka sig att plötsligt har jag ingen ångest för att vi har mest varit hemma hela sommaren :-) gröna lund och liseberg kommer vara som en fis i...

Av Jessica - 27 juli 2009 00:00

vaknar mitt lilla "tisse monster" och då vill han snutta hela natten lång och fy på mig om jag rör på mig eller stör han genom att tex hosta eller ännu värre försöker med välling flaskan då blir han på väldigt väldigt väldigt surt humör så för husfri...

Av Jessica - 24 juli 2009 23:45

Gäsp nu är jag trött men jag tänkte bara slänga in några rader innan jag kryper till sängs...... Jag känner mig även små trött i mina stackars öron efter ha hört på Maxs alla problem i några timmar nu men han verkade tycka att jag jag är tråkig lyss...

Ovido - Quiz & Flashcards