Direktlänk till inlägg 27 december 2008

Förlossningsförlopp

Av Jessica - 27 december 2008 18:49

Pat har varit här på fm,fick tablettsovdos med sig till pat.hot Vg se ant. Sov lite där.Åter här kl 16.20 CTG normalt. VU visade Cx mediosacralt, Mm öo 3 cm. Huv ov sp. Pat gick tillbaka till hot.

Nu åter här, mkt ont


Förlossningsstart: spontan


Bra öppningsskede blir rertaherad men barnet ligger vidöppet o kommer ej ner mer strax nedom spine. försiktig stimulering i 20min avbrutes pga hyperont värkarbete. mkt ont vid värkar. Asectio med 1500ml blödning Barnet mådde bra men mkt omformat huv o ett blåmärke strax ovan pannan


 Kommentar: Konsekvenser för senare graviditeter

bristande progress,med hjälp av ultrlj konstateras vidöppet huvudbjud, hög baston av

uterus. Bestämes om akut sectio.

Mycket tunn nedre segment. Rift på vä sida långt ner mot cervix. Rift i vä parametrium.

Riklig blödning från rifte. Svårt att visualiseras o känna anatomi.

Till slut hittar man med hjälp av peanger uterus kant och sätter man några z-suturer samt fortlpönde på uterus.

Efteråt har man bra hemostas.

Fortlöpande sutur i vä parametrium.

Klar urin.



Ja det var doktorns ord över min förlossning....

själv är jag väldigt glad att allt är över och att min bebis mår bra <3


En tanke jag har haft efter allt det här är att eftersom jag förlorade 1,5 liter blod när mitt förra kejsarsnitt brast

så fick jag nytt blod på sjukhuset och jag har aldrig tänkt på det förr men att ge blod är ju en jätte gåva till någon annan som behöver....

Så när jag blir frisk lovar jag att jag kommer åka och lämna blod och hoppas att även andra kan kanske tänka på det i framtiden?

För plötsligt är det just du eller någon i din närhet som kanske som behöver det?


Här hemma går allt bra med våran nya lill kille, han äter och myser och är en riktig nöjd gullunge och vi är så glada över våran älskade bebis.


Max och Gustav är väldigt stolta, och påpekar ständigt hur söt vår lilla Måns är, och alla som sett han kan inte ha missat att han är på pricken lik Gustav och Max ;-)


Själv känns allt rätt okey, öm svullen på magen, lite oroligt i magen efter jag ätit, svullen i ryggraden och tarmar.

Jag äter tabletter flera gånger per dygn + att Gustav ger mig sprutor i skinkan :-)


Men jag är så lycklig över att ha två underbara barn <3

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4325029


 
 
Ingen bild

Farmor Bibbi

27 december 2008 22:18

Mitt hjärta svämmar över av glädje!! Vilken fin kille! Och se sååå stolt Max ser ut! Tack Gustav o Jessica för den glädje ni berikar mitt liv med!

 
Carina Olofsson

Carina Olofsson

27 december 2008 23:14

Grattis till er fina son :) såg reportaget i NSD i morse Gott Nytt År på er!

http://www.carinaolofsson.blogg.se

 
Therese

Therese

28 december 2008 07:57

Hur blev det med det här snittet? Fick du vara vaken denna gång?

http://www.therre.se

 
Therese

Therese

28 december 2008 11:22

Vad bra att du fick vara vaken! :) Vi får ses sedan när allt lagt sig, barnen har nog mkt att leka igen :)

Nu ska vi ta och äta lite Janssons och sedan bege oss ut! :)

http://www.therre.se

 
Ingen bild

Alexandra

28 december 2008 17:24

Stort grattis till"julklappen"! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 7 september 2009 21:30

liten och rapp än stor och slapp.....   :-P   Jag har även en ny mus "calcutta":-P         Med en ny bärbar dator kommer jag nog bli duktigare att blogga? kan hända? eller så har jag viktigare saker för mig? ...

Av Jessica - 1 september 2009 14:57

på att blogga men jag har alltid så mycket att göra och när väl kvällen kommer så ligger jag som en klubbad säl på soffan och jäser. Tyvärr har min bärbara dator gått sönder och jag gillar inte att sitta i källaren vid den vanliga datorn.... nä soff ...

Av Jessica - 5 augusti 2009 19:21

I slutet på september åker vi till disneyland och det ska bli så sjukt skoj, Max längtar i massor <3 tänka sig att plötsligt har jag ingen ångest för att vi har mest varit hemma hela sommaren :-) gröna lund och liseberg kommer vara som en fis i...

Av Jessica - 27 juli 2009 00:00

vaknar mitt lilla "tisse monster" och då vill han snutta hela natten lång och fy på mig om jag rör på mig eller stör han genom att tex hosta eller ännu värre försöker med välling flaskan då blir han på väldigt väldigt väldigt surt humör så för husfri...

Av Jessica - 24 juli 2009 23:45

Gäsp nu är jag trött men jag tänkte bara slänga in några rader innan jag kryper till sängs...... Jag känner mig även små trött i mina stackars öron efter ha hört på Maxs alla problem i några timmar nu men han verkade tycka att jag jag är tråkig lyss...

Ovido - Quiz & Flashcards