Alla inlägg under december 2008

Av Jessica - 1 december 2008 04:35

Helt omöjligt att sova, vaknar med fem minuters av att magen blir hård och det hettar över hela kroppen skönt iallafall att det är något "nytt" som håller mig vaken i natt.

Nåja jag är inte direkt rädd att jag ska föda typ nu!

visst har man hört/läst historier med mammor som inte upplevt sina värkar som speciella och vips så trilla nästan bäbyn ut.

Om det vore så väl tänker jag då *suck*

Det är ju typ 7år sedan Max föddes, och jag kommer ännu ihåg värkarna

och dom gjorde ont, ruskigt ont så jag spydde!

så jag tror att det är svårt att "missa" när det är dags på "riktigt"

Just nu tar det inte ont, är mest obehagligt :-/ nåja en kopp te brukar ju bota det mesta så det tänkte jag försöka med och sen gå och försöka vila på soffan för idag blir det inget ligga och sussa på dagen, Max är ledig från skolan och jag tänkte försöka orka promenera över till bränna och fika på brännvalls med han, kanske gå kika i lite affärer? igår på julskyltningen var det ju sånt piss väder så att man ville bara hem.


Ska sätta på te vatten nu, och glutta runt i alla ur spårade bloggar.... (som MÅNGA andra ökx bor också gör) Många som ni kanske inte ens tänker på läser runt bland era bloggar?! känner ni er bekvämma med hur ni framstår i era bloggar?

Jag fattar inte om man inte gillar varandra är det inte bara låta varandra vara?

Hur svårt kan det vara?

Nä det ska pikas hånas och gärna ska hela tjocka släkten vara delaktiga, vem är värst? och vem kan såra mest? vem har gjort flest köttbullar till jul? vem köper dom snyggaste sakerna? osv

Jösses jag hoppas att det inte haglar in komentarer i min blogg nu.

Men jag är glad över att jag bara är jag ibland, softar omkring i min ensamhet i Gustavs gamla oljiga adidas byxor, har gjort noll köttbullar till jul, handlar jämt koftor på outlet för 100kr st.

Och när jag känner efter, så känns det iallafall rätt okey?!

jo det känns som om jag kommer över leva?!


Frid med er!






KL 16.42


Har varit med Max och ränt idag som vanligt när vi är lediga, hälsat på mommo på jobbet och självklart ville Max även till Affe och Jöjje och härja.

Tack Bilja för att Max kan vara hos er på lördag, Gustav ska med sitt jobb på julbord och jag tänkte gå med Cedit om det går för sig.... längtar sjukt mycket, för jag bara älskar att äta julmat :-)

Nu ska jag fixa potatismos, men först nå viktigt.... måste gå kolla vad adventskalendern handlar om i år?




Ovido - Quiz & Flashcards